Returer och byten
Returer
Hos Happyhot har du 100 dagars returrätt. Vi strävar efter att ge bästa möjliga service, men om tidsfristen har gått ut kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller utbyte.
Om du vill returnera varan och få pengarna tillbaka tar vi ut en avgift på 65 SEK som dras av från återbetalningsbeloppet. Returbeloppet återbetalas med samma betalningsmetod som användes när köpet gjordes. Pengarna återbetalas inom 5 arbetsdagar.
Varor som ska returneras måste alltid skickas i originalförpackning och oskadad. Artikeln får naturligtvis provas, men måste returneras oanvänd.
Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova produkten som om du provade den i en fysisk butik, men du kan inte använda den om du vill ha full återbetalning.
Om varan har provats mer än vad som beskrivs ovan kommer vi att betrakta den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka.
Happyhot originalförpackning får inte användas som ytterförpackning för transport.
Utbyte
Vid byten måste den nya varan alltid beställas på nytt på vår webbplats. Du kommer att få tillbaka beloppet för den returnerade varan för byte med den betalningsmetod som användes vid köpet. Självklart är frakten fortfarande gratis.
Retursedel för Happyhot
Observera: Ditt nya beställningsnummer måste skrivas på retursedeln.
Observera: Ditt gamla beställningsnummer måste också skrivas på retursedeln som du hittar nedan.
https://return.shipmondo.com/happyhot-retur
Ditt ordernummer finns i orderbekräftelsen som skickades till din e-post direkt efter köpet.
Om du inte kan hitta ditt ordernummer i din inkorg kan du anteckna det namn och telefonnummer som användes vid köpet på retursedeln. När vi har fått denna information bör vi kunna hitta köpet/dig i våra system.
Klagomål
När du handlar på Happyhot har du en reklamationstid på två år i enlighet med den danska konsumentköplagen. Det innebär att du kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller priset sänkt, beroende på den specifika situationen. Den tvååriga reklamationstiden börjar löpa från och med den dag då varan tas emot.
Om du har ett klagomål ska du tillhandahålla ett inköpsbevis eller en orderbekräftelse.
Vi betalar kostnaden för att returnera den defekta varan.
Garantin omfattar inte nedanstående anspråk:
● Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
● Du måste reklamera inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet i varan. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckt felet, kommer klagomålet alltid att vara i tid.
När du skickar tillbaka varan ska du ange problemet så detaljerat som möjligt. Ju mer specifik du är, desto bättre kan vi förebygga felet i framtiden och hjälpa dig.
Du är naturligtvis alltid välkommen att kontakta Happyhots kundtjänst via e-post:
mail@happyhot.dk eller tel. +45 88710711
Få hjälp med att hitta ditt närmaste Postnord-ombud här:
https://www.postnord.dk/varktojer/find-os
Här hittar du formuläret för reklamation:
https://return.shipmondo.com/happyhot-retur
OBS! Vi tar inte emot paket som skickas efter kontant betalning eller liknande.
Kom ihåg att varan alltid måste returneras i en korrekt förpackning och att du alltid måste få ett kvitto på att varan har returnerats.