Allmän informatio
Happyhot
Holmevej 1
DK-7361 Ejstrupholm
Danmark
E-postadress: mail@happyhot.dk
Tel.: + 45 87 71 07 11
Leveransvillkor
• 100 dagars returpolicy
• Normal leveranstid till adresser i Danmark är 1-2 arbetsdagar efter att beställningen skickats.
• Alla artiklar skickas med Postnord och GLS.
• Alla varor levereras så länge lagret räcker.
• Med förbehåll för typografiska fel, fel i lagerkontrollen och prisändringar.
Betalning
Det belopp som du har godkänt vid köptillfället kommer att debiteras från ditt konto först när varan skickas från Happyhot. Vi har aldrig möjlighet att ta ut ett större belopp från ditt konto.
På Happyhot kan du använda följande korttyper: Dankort, Visa, Visa elektron, MasterCard, Mobilepay och Maestro eller betala med banköverföring (banköverföring omfattas inte av invändningssystemet).
Utbyte
Vid byten måste den nya varan alltid beställas på nytt på vår webbplats. Du kommer att få tillbaka beloppet för den returnerade varan med den betalningsmetod som användes vid köpet. Naturligtvis är det fortfarande fri frakt vid byte.
Obs: Skriv in beställningsnumret från din gamla beställning på retursedeln.
Observera: Skriv även ditt beställningsnummer på retursedeln så att det tydligt framgår att det rör sig om ett byte.
Returformulär för Happyhot finns på länken nedan:
Returformulär för Happyhot
Ditt ordernummer finns i orderbekräftelsen som skickades till din e-post direkt efter köpet.
Om du inte kan hitta ditt ordernummer i din inkorg kan du anteckna det namn och telefonnummer som användes vid köpet på retursedeln. När vi har fått denna information bör vi kunna hitta köpet/dig i våra system.
Ångerrätt
Om du ångrar ditt köp och vill utöva din ångerrätt behöver du bara meddela oss inom 100 dagar efter mottagandet att du vill ångra ditt köp. Du kan inte frånträda avtalet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att meddela oss detta tydligt.
Om du vill ångra ditt köp kan du fylla i en returblankett för Happyhot och skicka tillbaka varan.
Du hittar returformuläret här:
Returformulär för Happyhot
Vid avbeställning sker dock frakten på egen bekostnad och kostar 45,- DKK. (ca 65 SEK)
Om beställningen levereras i flera etapper gäller ångerfristen från och med den dag du får den sista varan.
Du kan använda standardformuläret för återkallelse, som återges i slutet av dessa försäljnings- och leveransvillkor, men det är inte obligatoriskt.
Vi rekommenderar dock att du använder Happyhots eget returformulär eftersom det är mer detaljerat och den information som lämnas till Happyhot är mer korrekt.
Standardformulär:
https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf
Retur
När du har meddelat Happyhot att du vill utöva din ångerrätt måste varorna returneras så snart som möjligt eller inom 14 dagar till:
Happyhot
Holmevej 1
7361 Ejstrupholm
Danmark
Du hittar din returetikett här:
Returetikett för Happyhot (formulär)
När du returnerar varor rekommenderar vi att du packar varorna säkert och omsorgsfullt, eftersom du är ansvarig för varorna tills vi får dem. Spara också kvittot på försändelsen.
OBS - Bifoga den utskrivna retursedeln för att få en snabbare handläggningstid.
OBS - Happyhot accepterar inte paket som skickas mot efterkrav.
Returfrakt
Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna som orsakats av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova produkten som om du provade den i en fysisk butik, men du kan inte använda den om du vill ha full återbetalning.
Om varan provas utöver vad som beskrivs ovan kommer vi att behandla den som begagnad, vilket innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del av eller inget av köpesumman tillbaka.
Återbetalning
• Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har betalat, utom 45,-DKK (65 SEK) som dras av från återbetalningen. Om det finns en värdeminskning som du är ansvarig för kommer den att dras av från inköpspriset.
• Vi kommer att göra en sådan återbetalning till samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat med oss.
• Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna, om du inte har lämnat in ett bevis på att du har returnerat varorna innan dess.
Om du ångrar köpet måste varorna skickas till vår adress, som är:
Happyhot
Holmevej 1
DK-7361 Ejstrupholm
Danmark
Du kan använda vår returetikett som du kan skriva ut här:
Returetikett
Personuppgifter vid köpet
För att du ska kunna ingå ett avtal med oss behöver vi följande information:
• Namn
• Adress
• Telefonnummer
• E-postadress
Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Happyhot och lagras i fem år, varefter de raderas från våra system.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att detta alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför. Vi kommer INTE att skicka dig e-post eller andra meddelanden utan ditt uttryckliga samtycke.
Du har rätt att få veta vilken information vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber oss att göra det. Detta kan till exempel vara fallet om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det syfte för vilket vi skulle ha använt dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på följande adress: mail@happyhot.dk.
Kreditkortsinformationen är krypterad. Vi lagrar inte dina kreditkortsuppgifter. Om du anger din e-postadress eller ditt mobiltelefonnummer godkänner du att vi får kontakta dig via e-post eller SMS med information om din beställning. Observera att du accepterar vår sekretesspolicy ("behandling av dina uppgifter") när du använder denna webbplats, inklusive vår användning av cookies.
Reklamation
När du handlar på Happyhot har du en garanti på 24 månaderi enlighet med den danska köplagen. Det innebär att du kan få varan reparerad, utbytt, återbetalad eller priset sänkt, beroende på den specifika situationen.
Vi betalar frakten för retur av den defekta varan.
Garantin omfattar inte de anspråk som anges nedan:
• Det är ett krav att reklamationen är berättigat och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.
• Du måste reklamera inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet i produkten. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet, kommer reklamationen alltid att vara i tid.
Om du returnerar varor till Happyhot (reklamation)
När du returnerar varan ska du ange problemet så detaljerat som möjligt. Ju mer specifik du är, desto bättre kan vi förhindra felet i framtiden. Du är också alltid välkommen att ringa Happyhots kundtjänst på +45 88 71 07 11, så kan vi hitta den bästa lösningen tillsammans.
OBS! Vi tar inte emot paket som skickas med kontant betalning eller liknande.
Kom ihåg att varan alltid måste returneras i en korrekt förpackning, och kom ihåg att skaffa ett kvitto på försändelsen.
Övrigt
All handel på vår webbplats sker på danska, engelska och svenska.
Klagomål
Om du vill klaga på ditt köp kan du kontakta mail@happyhot.dk eller ringa + 45 88710711. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till berörda myndigheter, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Du kan också använda kommissionens klagomålsportal på nätet för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt viktigt om du är en konsument som är bosatt i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas in här https://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål, ange vår e-postadress mail@happyhot.dk.
Om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på mail@happyhot.dk eller på telefon + 45 88 71 07 11. Ha ditt ordernummer redo.